Børn

Kiropraktisk behandling Børn

Igennem forskning ved vi i dag, at der er sammenhæng mellem rygsmerter hos børn og risikoen for udvikling af rygsmerter som voksen. Faktisk er mange børn plaget af de samme symptomer som voksne fx; hovedpine, ryg og nakkesmerter, idrætsskader og overbelastninger. Derfor er det vigtigt at undersøge, behandle og forebygge smerter og klager fra bevægeapparatet hos børn.

Smerter og spændinger hos børn kan give sig udslag i en lang række fysiske eller adfærdsmæssige problemer fx:

• Vedvarende klager efter fald eller slag
  • Klager fra ryg og nakke
  • Hovedpine
  • Dårlig koordination og balance
  • Bevæger sig begrænset og undgår bestemte bevægelser
  • Utilpashed og dårligt humør
  • Forsinket/forstyrret grov- og finmotorik
  • Søvnproblemer
  • Hyperaktivitet, rastløshed og koncentrationsbesvær
  • Forstoppelse
  • Sengevædning

I de senere år ser vi en voksende gruppe unge med motoriske udfordringer grundig øget brug af skærm og elektroniske medier fra en meget tidlig alder. Vores nervesystem og sanseapparat udvikles, når det bliver stimuleret og brugt, herunder også vores motoriske udvikling. Der er en sammenhæng mellem forsikring motorisk udvikling og indlæringsevne. Derfor er det så vigtigt, at vi hjælper vores børn godt i gang.

Lad os hjælpe dit barn med en kiropraktisk undersøgelse og efterfølgende behandling, så dit barn kan få en gladere og mere fri hverdag uden fysiske begrænsninger.

Den kiropraktiske behandling af børn er blid og smertefri. Undersøgelse og behandling tilpasses barnet og det, som barnet vil være med til.

En typisk undersøgelse består af en vurdering af ryggens kurver og bevægelighed, benlægde, ledbevægelighed i ryg, nakke, hofter mm, neurologisk screening samt en motorisk screening.

Noget vi ofte ser, er børn med tilbagevendende hovedpine. Der er for nyligt lavet en større undersøgelse af børns hovedpine og kiropraktisk behandling – Det kan du læse mere om her.